.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
لاله‌هاي مردآبي جاذبه طبيعي آب‌بندان‌‌هاي مازندران

گل دهي لاله‌هاي مردآبي در آببندان‌ها و تالاب‌هاي شهرستان آمل مسافرهاي تابستاني را از مناطق مختلف كشور به خود جذب كرده است.

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس ، اين پديده كم‌نظير و بي‌سابقه نمونه كوچكي از جلوه‌هاي بي‌بديل خداوندي است كه زيبايي خاصي را به طبيعت سرسبز شهرستان آمل بخشيده است.
لاله‌هاي مردآبي كه در يك محيط زيبا و سرسبز در يك آب‌بندان در روستاي ترويجان از بخش دابودشت شهرستان آمل گل‌دهي كرده، با وجود در حاشيه بودن مكان آن از شهر آمل مسافران زيادي را به سمت خود كشانده است.
صاحب اين آب‌بندان با اشاره به اينكه با گل‌دهي لاله‌هاي مردآبي در دوهفته اخير افراد زيادي از مناطق مختلف كشور روزانه براي تماشاي اين چشم‌انداز زيباي طبيعي به اين مكان مي‌آيند، گفت: هم اكنون در مساحتي حدود 80 هزار متر از فضاي 30 هزار متري اين آب‌بندان را لاله‌هاي مردابي با گل‌هاي صورتي رنگش فرا گرفته است.
عسگر توكلي افزود: رويش اين گياه آبزي در ساله‌هاي قبل در مساحت چند متري بوده كه از بهار امسال با رشد گياه سطح بيشتري از آب‌بندان را هم اكنون اشغال كرده است.
وي اضافه كرد: در اين آب‌بندان ماهيان پرورشي گرم آبي و اردك هم پرورش داده مي‌شود.
كارشناس اداره حفاظت محيط زيست شهرستان آمل هم با منحصر به فرد و بي‌سابقه خواندن رويش گياه آبزي لاله‌هاي مردآبي در آب‌بندان هاي اين شهرستان گفت: اين پديده طبيعي در كشور كمياب و نادر است.
يدالله رنجبر افزود: اين گياه قرق آبي ريشه‌اي پهن برگ دارد و ساقه‌هاي آن در آب شناور و برگ‌هاي سبز رنگي همچون سپر دارد.
وي ارتفاع لاله‌هاي آبي را از سطح آب حدود 30 تا 40 سانتي متر اعلام و تصريح كرد: گل دهي صورتي رنگ اين نوع لاله‌ها چشم هر بيننده و رهگذري را به سمت خود جلب مي‌كند.
كارشناس اداره حفاظت محيط زيست آمل اضافه كرد: برخلاف نظر همگان اين گياه سمي نيست و حتي از ساقه‌هاي و گل‌هاي خشكيده آن هم مي‌توان به عنوان يك داروي طبيعي استفاده كرد.
رنجبر سطح آب‌بندان‌ها و تالاب‌هاي شهرستان آمل را حدود 500 هكتار و سطح رويش گل‌هاي لاله مردابي را بيش از چهار هكتار اعلام كرد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.115 seconds.